سوالات متداول
از آنجاییکه ودیعه گذاری اسناد حج تمتع چندین بار و درسنوات مختلف تکرار گردیده باتوجه به تعدد ثبت نامها همچنین گذشت سالیان متمادی و با توجه به لزوم بروز رسانی اطلاعات کلیه قبوض ودیعه بر آن شدیم تا با یکپارچکی آن اقدام کنیم و به بهیمن منظور سامانه ای برای تحقق این امر بنام reserve.haj.ir در نظر گرفته شده لذا خواهشمند است نسبت به ثبت دقیق اطلاعات خواسته شده درسامانه اقدام و کد رهگیری آن را دریافت دارید لازم به ذکر است این کد رهگیری تا زمان تشرف متقاضی مورد استفاده در سامانه های اعزام سازمان خواهد بود خواهشمند است حفظ آن کوشا باشید.

1-بهتر است شماره موبایل خودم را ثبت کنم یا اینکه می توانم شماره موبایل هر فردی را ثبت کنم؟
پاسخ: در خصوص اهمیت ثبت شماره موبایل شخص خود زایر نیز سوالی مطرح تا دریافت پیامک ها توسط خود زایر بوده و سریعا از اخرین اطلاعیه های ثبت نام سازمان مطلع شوند. پیامک به فرد دیگری برود، خود زایر مطلع نمیشود و فرصت ثبت نام رو از دست میده

2-چرا باید در فراخوان تکمیل اطلاعات ثبت نام و کد رهگیری دریافت کنم ؟
پاسخ : جهت ثبت اطلاعات تکمیلی و کنترل صحت اطلاعات با ثبت احوال، اطلاع رسانی آسان به ایشان در فراخوانهای ثبت نام و تکمیل ظرفیت کاروانها، امکان ثبت نام سریع و آسان و در مدت زمان کوتاه در کاروانها

3- با عنایت اینکه سند ودیعه اینجانب مربوط به اواخر سال ۸۶ می باشد آیا من هم در فراخوان ثبت نام کنم(با اینکه مدت زمان زیادی تا اعزام مانده است)؟
پاسخ : کلیه اسناد لازمه ثبت نام کنن تا سریعا از اطلاعیه های تکمیل ظرفیت مطلع شده و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند

4- صاحب سند فوت نموده، ایا لازم است که سند ایشان در فراخوان تکمیل اطلاعات ثبت گردد؟
پاسخ / خیر، وراث ایشان می بایست نسبت به انجام نقل و انتقال سند اقدام نمایند تا صاحب جدید سند نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام نمایند

5- با توجه به اینکه برخی از اشخاص در کافی نت ثبت نام نموده اند و ویا شماره موبایل خود را تغییر داده باشد چگونه میتواند برای اصلاح شماره موبایل خود اقدام کنند ؟
پاسخ :اگرشخص کد رهگیری داشته باشند خودشان میتوانند نسبت به اصلاح شماره موبایل اقدام نمایند. ولی اگر کد رهگیری را ندانند(که به احتمال زیاد در بازیابی، به موبایل فرد دیگری ارسال می شود) لازم است خود شخص به همراه مدارک شناسایی به دفتر حج استان محل زندگی مراجعه تا بعد از احراز، موبایل ایشان تصحیح گردد.

6- اطلاعات سند ودیعه مربوط به سال 1385 میباشد آیا ماهم باید نسبت به تکمیل اطلاعات اقدام کنیم ؟
پاسخ / بلی : همانطور که گفته شد تمامی کسانیکه از سنوات گذشته از سال 1360 و 1363 تاکنون اقدام به ودیعه گذاری نموده اند میبایست در این فراخوان شرکت کنند.

7- اینجانب بعداز مراجعه به سایت متوجه شدم برخی از اطلاعات سجلی ام اشکال دارد آیا می توان نسبت به اصلاح آن اقدام کرد ؟
پاسخ /بلی : ممکن است برخی اطلاعات از قبل بخاطر خطای انسانی دارای اشتباهاتی باشند لذا امکان اصلاح آن در سامانه فراهم گردیده تا مشخصات صحیح از روی شناسنامه و کارت ملی ثبت گردد . لازم بذکر است اطلاعات مندرج توسط شما بعد از ثبت احوال استعلام خواهد شد .

8- بعد از ثبت اطلاعات سند، در سامانه فراخوان از سیستم یک کد رهگیری دریافت کردم. آیا قرار است از این کد درجای دیگری هم استفاده شود یا خیر؟
پاسخ / بلی قطعا این کد رهگیری برای دو منظور به کلیه متقاضیان عرضه می گردد .
  • برای کسانیکه ممکن است به هر دلیلی لازم باشد اطلاعات خود را ویرایش کنند .
  • هرساله بعد از اعلام سازمان حج وزیارت از مدعوین حج آن سال با کد ملی و همین کد پیگیری داده شده در سامانه می توانند نسبت به رزرو و ثبت نام درکاروانهای حج اقدام کنند.

9- اگر کد رهگیری به هردلیلی مفقود شد چگونه میتوان مجددا آنرا دریافت کرد ؟
پاسخ / در صفحه اصلی سامانه در قسمت ویرایش اطلاعات گزینه ای بنام : "چنانچه کد رهگیری خود را فراموش نموده اید اینجا را کلیک نمائید " بعد از کلیک و ثبت اطلاعات خواسته شده شماره کد رهگیری شما از طریق پیامک بر روی شماره تلفن همراهی که قبلا در سامانه اعلام کرده اید ارسال میشود.

10- بعد ازثبت اطلاعات با پیغام : )اطلاعات سند با کد ملی وارد شده تطابق ندارد) مواجه و ادامه کار برایم میسر نیست باید به کجا مراجعه کنم ؟
پاسخ : این مشکل بدلیل مغایرت اطلاعات سند ودیعه گذاری با ثبت احوال میباشد و لازم است با اصل فیش ودیعه و کارت ملی و شناسنامه به یکی از دفاتر حج وزیارت استان خود مراجعه کنید.